Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNamkung, Jessica M.; Goodrich, J. Marc; Lee, Kejin
TitelThe Factor Structure of Mathematics Anxiety and Its Relation to Gender and Mathematics Performance
Quelle(2023), (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Namkung, Jessica M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Anxiety; Gender Differences; Mathematics Achievement; Mathematics Skills; Cognitive Processes; Affective Behavior; Grade 6; Middle School Students
AbstractMathematics anxiety (MA) refers to negative cognition and negative affect that interfere with mathematics performance. We examined the dimensionality of MA, measurement invariance across males and females, and whether the strength of relations between MA and mathematics performance varies by dimension and gender among 245 sixth-grade students. Students were assessed on MA, arithmetic fluency, and on-grade-level computation skills. The confirmatory factor analysis and measurement invariance tests indicated that two distinct dimensions, cognition and affect, best represent MA across both genders. For the full sample, on-grade-level computation skills showed a significant negative relation with the cognitive dimension only, whereas arithmetic fluency was not significantly related to either dimension. We did not find any significant gender differences. Our findings provide support for the cognitive and affective model of MA and negative impact of MA on mathematics performance. Our findings further suggest incorporating the cognitive component in identifying and alleviating MA, and improving mathematics outcomes. [This is the online version of an article published in "Psychology in the Schools."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: