Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBussotti, Paolo
TitelIntroducing the Concept of Energy: Educational and Conceptual Considerations Based on the History of Physics
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Baltic Symposium on Science and Technology Education (BalticSTE2023) (5th, Šiauliai, Lithuania, Jun 12-15, 2023).
Quelle(2023), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bussotti, Paolo)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterScientific Concepts; Energy; Science History; Physics; Energy Conservation; Heat; Mechanics (Physics); Thermodynamics
AbstractIn this research, an educational approach to the concept of energy is proposed. It is based on the history of physics. In 1854 Hermann Hemlholtz gave a popular lecture on the recent discovery that energy is conserved. Such lecture is used as a guide to introduce the pupils within several nuances of this concept. Not much mathematics is used, so Helmholtz's work, with several additions proposed here, is an excellent guide to understanding, from a qualitative point of view, the reasons that led scientists to establish the principle of conservation of energy. At the same time, it allows us to grasp two other concepts which are fundamental in reference to energy: work and heat. This panorama will be drawn in the first section. In the second one, some more mathematical and physical details on the teaching of energy in mechanics and thermodynamics will be offered. Finally, in the Conclusion, the interdisciplinary value of a historical approach to physics education will be pointed out. [For the full proceedings, see ED629086.] (As Provided).
AnmerkungenScientia Socialis Ltd. 29 K. Donelaicio Street, LT-78115 Siauliai, Republic of Lithuania. e-mail: scientia@scientiasocialis.lt; Web site: https://www.scientiasocialis.lt/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: