Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilbert, Nina; Gran, Jackie; Lewis, Andrea; Teodorescu, Daniel
InstitutionNew Leaders
TitelThe Shoulder Tap: Educators of Color on the Leadership Representation Gap--And What We Can Do about It
Quelle(2022), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMinority Group Teachers; Leadership Role; Disproportionate Representation; School Districts; State Departments of Education; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Diversity; Faculty Recruitment; Barriers; Principals; Kindergarten; Elementary Secondary Education; Minority Groups; Networks; Personnel Selection; Social Support Groups; Administrator Education; Mentors; Kentucky; Maryland (Baltimore); Massachusetts; Ohio (Cleveland); Texas
AbstractThis paper aims to draw lessons from existing research on school leader diversity, and to supplement that evidence with new insights from the lived experiences of teachers, aspiring and practicing school leaders of color, and local and state administrators who oversee school leader recruitment and support. These perspectives are elevated to bring the research to life and to inspire policy makers to take effective, research- and experienced-backed actions to help districts and state education agencies close the school leader representation gap. [The Institutional Collaborators on this report include: Clark Atlanta University, Morehouse College, and Spelman College.] (ERIC).
AnmerkungenNew Leaders. 30 West 26th Street Second Floor, New York, NY 10010. Tel: 646-792-1070; e-mail: info@newleaders.org; Web site: http://www.newleaders.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: