Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCook, Bryan G.; van Dijk, Wilhelmina; Vargas, Isabel; Aigotti, Susan M.; Fleming, Jesse I.; McDonald, Sean D.; Richmond, Cassidi L.; Carlisle, Lindsay M.; McLucas, Alan S.; Johnson, Rachelle M.
TitelA Targeted Review of Open Practices in Special Education Publications
Quelle(2023), (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cook, Bryan G.)
ORCID (van Dijk, Wilhelmina)
ORCID (Vargas, Isabel)
ORCID (Aigotti, Susan M.)
ORCID (Fleming, Jesse I.)
ORCID (Richmond, Cassidi L.)
ORCID (Carlisle, Lindsay M.)
ORCID (McLucas, Alan S.)
ORCID (Johnson, Rachelle M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1177/00144029221145195
SchlagwörterSpecial Education; Journal Articles; Open Educational Resources; Access to Information; Educational Research
AbstractOpen practices, such as preregistration, registered reports, open materials, open data, open analytic code, replication, open peer review, open access, and conflict-of-interest and funding statements, support the transparency, accessibility, and reproducibility of research and other scholarship. The purpose of this review was to examine the prevalence of these open practices in the special education literature. We reviewed a randomly selected sample of 250 articles published in special education journals in 2020. Results indicated that conflict-of-interest and funding statements were present in most articles; a small but meaningful proportion of articles provided open materials and were open access; and preregistration, registered reports, open data, open analytic code, open peer review, and replication were rarely or never observed. Recommendations for researching and supporting the use of open practices in special education scholarship are provided. [This paper was published in "Exceptional Children" (EJ1163395).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: