Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPolanin, Joshua R.; Zhang, Qi; Taylor, Joseph; Williams, Ryan T.; Joshi, Megha; Burr, Lauren
TitelEvidence Gap Maps in Education Research
Quelle(2022), (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Polanin, Joshua R.)
ORCID (Taylor, Joseph)
ORCID (Williams, Ryan T.)
ORCID (Joshi, Megha)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvidence; Educational Research; Meta Analysis; Concept Mapping; Computer Software; Evidence Based Practice; Graphs; Charts; Decision Making
AbstractSystematic reviews and meta-analyses are important techniques because they synthesize results from multiple primary studies on a similar topic. To influence policy, practice, and research, however, synthesis researchers must translate the results for various audiences. Ideally, the translation drives future research agendas, informs policymaking, or assists in practical decision-making. An Evidence Gap Map (EGM), a graphical or tabular visualization of systematic review and meta-analysis results, is one ideal translation technique because it provides a structured framework to assess contexts for which primary evidence is available or to determine whether the effectiveness of an intervention or a program differs across populations, conditions, and settings. To bolster the field and promote the use of EGMs, we provide an overview of what constitutes an informative EGM, detail multiple examples of EGMs using extant meta-analytic results, and present a free R Shiny application we created to easily generate EGMs from typical meta-analytic datasets. We conclude by reviewing education-based systematic reviews that included an EGM to describe the current state of the field. [This paper will be published in "Journal of Research on Educational Effectiveness."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: