Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReed, Sherrie; Bracco, Kathy; Kurlaender, Michal; Merritt, Cassandra
InstitutionStanford University, Policy Analysis for California Education (PACE)
TitelInnovating High School Math through K-12 and Higher Education Partnerships
Quelle(2023), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Partnerships in Education; Mathematics Education; High School Students; Advanced Courses; Grade 12; State Aid; Financial Support; Philanthropic Foundations; Equal Education; Outcomes of Education; Mathematics Teachers; College Preparation; Access to Education; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; California
AbstractDespite clear evidence of the benefits of taking advanced math courses in high school, access to and success in these courses are not experienced equally. Only about half of California high school seniors enroll in an advanced math course, and nearly one-quarter of seniors do not take any math. To increase equitable access to advanced math, six partnerships between university faculty and high school math specialists have developed advanced innovative math (AIM) courses as viable alternatives to traditional 12th-grade math courses. This report highlights the ways in which these partnerships demonstrate and benefit from the common features of successful intersegmental partnerships including: (1) investment of state resources; (2) shared purpose; (3) commitment to equity; (4) community building; (5) capacity development; and (6) improved educational outcomes. (ERIC).
AnmerkungenPolicy Analysis for California Education, PACE. 520 Galvez Mall, CERAS Room 401, Stanford, CA 94305-3001. Tel: 650-724-2832; Fax: 510-642-9148; e-mail: info@edpolicyinca.org; Web site: http://www.edpolicyinca.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: