Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSupplee, Lauren; Boaz, Annette; Metz, Allison
InstitutionWilliam T. Grant Foundation
TitelLearning across Contexts: Bringing Together Research on Research Use and Implementation Science
Quelle(2023), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvidence Based Practice; Interdisciplinary Approach; Research Utilization
AbstractThe fields of implementation science and the study of research use in policy and practice travel on many of the same roads and share similar goals, chief among which is improving societal outcomes through the application of research. Both fields also attract interdisciplinary teams and create strikingly similar knowledge across contexts. However, key differences have emerged in these two fields of study and the assumptions they make in the empirical work. These differences provide opportunities to strengthen the next generation of both implementation science and research on research use. In this report, the authors highlight how similarities and differences in the methods, approaches, and evolution of each of these fields can contribute to mutually beneficial insights and potential alignments. They describe each field in detail, with an eye toward highlighting key assumptions and differences, and we conclude by discussing opportunities for learning across fields. Overall, the authors aim to inspire a dialogue that may build a stronger foundation for supporting evidence use in ways that achieve equitable outcomes for people and communities. (ERIC).
AnmerkungenWilliam T. Grant Foundation. 570 Lexington Ave, New York, NY 10022. Tel: 212-752-0071; Fax: 212-752-1398; e-mail: info@wfgrantfdn.org; Web site: http://wtgrantfoundation.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: