Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHadjioannou, Xenia; Cappiello, Mary Ann; Bandré, Patricia; Burgess, Matthew; Crawford, Patricia; Dávila, Denise; Gardner, Roberta Price; Johnston, Kari; Lowery, Ruth; Stewart, Melissa
InstitutionNational Council of Teachers of English (NCTE)
TitelPosition Statement on the Role of Nonfiction Literature (K-12)
Quelle(2023)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Nonfiction; Literature; Teaching Methods; Language Arts; School Libraries; Information Literacy; Independent Reading; Reading Instruction; Writing Instruction; Visual Literacy; Critical Literacy
AbstractContemporary nonfiction for young people plays a crucial role in the reading and writing lives of K-12 students. It is a rich and compelling genre that supports students' development as critically, visually, and informationally literate 21st century thinkers and creators. Unlike many textbooks and materials written for online or print-based school curriculum, nonfiction literature for young people does more than communicate information. Nonfiction literature contextualizes primary source evidence, offers multiple perspectives on current and historic events, and shares new scientific discoveries. Contemporary nonfiction addresses historical silences; explores historic and contemporary events rooted in racism, oppression, and violence; and highlights courageous trailblazers and organized groups working toward societal transformation and liberation. The purpose of this position statement is to propose a paradigm shift for teaching and learning with nonfiction literature in K-12 education. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: