Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWagemaker, Hans; Mirazchiyski, Plamen
InstitutionInternational Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) (Netherlands)
TitelCyberbullying and Student Learning: An Analysis of Student Achievement in Eighth Grade Using TIMSS 2019 Data. IEA Compass: Briefs in Education. Number 19
Quelle(2023), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2589-70396
SchlagwörterBullying; Computer Mediated Communication; Geographic Regions; Gender Differences; Grade 8; Mathematics Achievement; Foreign Countries; North America; South America; Africa; Europe; Middle East; Australia; New Zealand; Asia; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractBullying generally has been shown to have a number of negative outcomes for student well-being. IEA's TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study) 2019 data shows that cyberbullying is correlated with traditional forms of bullying and is particularly relevant in more recent times. The relationship between the two forms of bullying is strong and varies considerably among the participating TIMSS 2019 countries. Evidence from TIMSS reveals that, while cyberbullying has a relatively high incidence in all educational systems, it also reflects regional and gender differences with boys experiencing higher levels of cyberbullying than girls. Importantly, overall, cyberbullying is negatively associated with mathematics achievement in the eighth grade. (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Evaluation of Educational Achievement. Herengracht 487, Amsterdam, 1017 BT, The Netherlands. Tel: +31-20-625-3625; Fax: +31-20-420-7136; e-mail: department@iea.nl; Web site: http://www.iea.nl
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: