Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLesner, Taylor; Clarke, Ben; Kosty, Derek; Nelson, Nancy; Ketterlin-Geller, Leanne; Smolkowski, Keith
TitelExploring the Relationship between Initial Mathematics Skill and a Sixth-Grade Fractions Intervention
Quelle(2023), (36 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Skills; Mathematics Instruction; Grade 6; Fractions; Algebra; Readiness; Intervention; At Risk Students; Program Effectiveness; Mathematics Achievement; Middle School Students; Skill Development; Oregon
AbstractThis study explored whether initial skill moderated outcomes of Promoting Algebra Readiness, a Tier 2 sixth grade mathematics intervention targeting conceptual and procedural knowledge of fractions. The study analyzed data from a quasi-experimental pilot study in which at-risk students (n = 198) were assigned to the treatment or control condition at the school level. Proximal and distal measures of math proficiency were collected in the fall (pretest) and spring (posttest). Analyses examined initial student achievement as a moderator of mathematics outcomes. Results indicated that intervention outcomes were not moderated by initial skill. Implications for tiered mathematics instruction and future mathematics intervention research are discussed. [This paper will be published in "Learning Disability Quarterly."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: