Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTucker, Stephen I.; Smith, Lindsey E.
TitelDown for the Count: Kindergartners' Number Sense during Interactions with Multitouch Technology
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 8-12, 2021).
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Numeracy; Teaching Methods; Mathematics Instruction; Educational Technology; Nonverbal Communication; Computer Software; Computer Assisted Instruction; Responses; Urban Schools; Video Technology; Schemata (Cognition)
AbstractNumber sense is the basis of arithmetic and algebra, but counting dominates instruction, and fine-grained explorations of what children "do" as they develop number sense are relatively rare. Conceptually congruent actions that align with the mathematics support learning, and multitouch technology can afford using these actions while developing number sense. Therefore, this study investigates development of number sense, especially strategies and gestures, as 30 kindergartners interact with a multi-touch mathematics app designed to encourage subitizing. Findings reveal dominance of counting strategies, gesture patterns, and potential disconnects among representations. Together, they add to concerns about the dominance of counting in instruction, suggest that composition and subitizing warrant increased attention, and emphasize the relevance of gestures for revealing and developing number sense. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: