Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKittelman, Angus; Mercer, Sterett H.; McIntosh, Kent; Morris, Kelsey R.; Hatton, Heather L.
TitelValidation of a Measure of District Systems Implementation of Positive Behavioral Interventions and Supports
Quelle(2022), (40 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mercer, Sterett H.)
ORCID (McIntosh, Kent)
ORCID (Morris, Kelsey R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPositive Behavior Supports; Program Implementation; Program Effectiveness; Measurement; Validity; Psychometrics; School Districts; Leaders; Intervention
AbstractDistrict leadership teams perform key roles in building the systems to support schools in the implementation of Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS). However, there is a lack of measures for assessment and progress monitoring specific to district PBIS systems. To address this gap, we evaluated the validity of a measure of implementation of district PBIS systems, the "District Systems Fidelity Inventory" (DSFI). Using 183 school districts and 760 schools implementing PBIS, we found the DSFI to have good evidence of structural validity for measuring nine aspects of district systems (Leadership Teaming, Stakeholder Engagement, Funding and Alignment, Policy, Workforce Capacity, Training, Coaching, Evaluation, and Local Implementation Demonstrations). We also found DSFI subscales to be moderately related to school-level PBIS implementation fidelity, providing evidence of convergent validity. We describe how leadership teams can use the DSFI to improve PBIS implementation and student outcomes. [This paper will be published in "Remedial and Special Education."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: