Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiwa, Kazuhisa; Yamakawa, Mayu; Kojima, Kazuaki
InstitutionInternational Association for Development of the Information Society (IADIS)
TitelIntroduction of Computer-Based Simulated Experiments in University Psychology Class: A Class Practice of Learning Dual Storage Model of Human Memory
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA) (19th, 2022).
Quelle(2022), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Simulation; Graduate Students; Psychology; Foreign Countries; Cognitive Processes; Models; Memory; Cognitive Science; Japan
AbstractThis paper examines the possibilities and limitations of introducing simulated experiments in the psychology domain by practicing a course with graduate students in psychology, in which simulated experiments were conducted in place of real human experiments. The class-learning object was the dual-storage model of human memory. The simulation results showed anomalous results that differed from intuitive predictions. The results were also inconsistent with the results of prior human experiments. Analysis of reports submitted by 15 participants revealed that they focused on the anomalous results emerging in the simulation results and examined them based on the dual-storage model theory. On the basis of these results, future directions for this practice are discussed. (As Provided).
AnmerkungenInternational Association for the Development of the Information Society. e-mail: secretariat@iadis.org; Web site: http://www.iadisportal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: