Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalkington, Candace; Nathan, Mitchell J.; Hunnicutt, Jonathan; Washington, Julianna; Holcomb-Webb, Kasi
TitelLearning Geometry through Collaborative, Embodied Explorations with Augmented Reality Holograms
Quelle(2022), (3 Seiten)Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterGeometry; Mathematics Instruction; Schemata (Cognition); Teaching Methods; Computer Simulation; Geometric Concepts; High School Students; Educational Technology; Enrichment Activities; Computer Software; Thinking Skills
AbstractNovel forms of technology, like shared Augmented Reality (AR) holograms, can spur the discovery of new hypotheses about cognition and how it is embodied and distributed. These holograms have affordances for exploration, collaboration, and learning that have never been seen before. In the present study, we examine the multimodal ways that high school students interact with shared AR holograms while exploring geometric conjectures. Through multimodal analysis, we find both possibilities and important design considerations. [This paper was published in: "ICLS Proceedings," International Society of the Learning Sciences, 2022, pp. 1992-1993.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: