Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionRegional Educational Laboratory Mid-Atlantic (ED/IES); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES); Mathematica
TitelStabilizing Subgroup Proficiency Results to Improve the Identification of Low-Performing Schools. Study Snapshot. REL 2023-001
Quelle(2023), (1 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAt Risk Students; Low Achievement; Error of Measurement; Measurement Techniques; Bayesian Statistics; Hierarchical Linear Modeling; Accountability; Reliability; Elementary School Students; Middle School Students; High School Students; Academic Achievement; Mathematics Achievement; Language Arts; Low Income Students; Students with Disabilities; Minority Group Students; Racial Differences; Ethnicity; English Language Learners; Scores; Pennsylvania
AbstractThis Snapshot highlights key findings from a study that used Bayesian stabilization to improve the reliability (long-term stability) of subgroup proficiency measures that the Pennsylvania Department of Education (PDE) uses to identify schools for Targeted Support and Improvement (TSI) or Additional Targeted Support and Improvement (ATSI). The Every Student Succeeds Act requires states to designate schools with low-performing student subgroups for TSI or ATSI. Identifying the schools that most need support hinges on accountability data that reliably measure school performance. However, random differences between students' true abilities and their test scores--called measurement error--can obscure a school's true performance. [For the full report, see ED626539. For the appendixes, see ED626541.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Mid-Atlantic. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: https://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/midatlantic/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: