Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRedd, Zakia; Garcia-Baza, Isai; Habteselasse, Sham; Hanft, Sam; Moore, Kristin A.
InstitutionChild Trends
TitelHartford's Generation Work Initiative Prioritized Youth Voice in Its Youth Advisory Council: Perspectives from the Young Legends
Quelle(2021), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPartnerships in Education; Youth Programs; Young Adults; Advisory Committees; Empowerment; Decision Making; Employment Opportunities; Compensation (Remuneration); Youth Leaders; Leadership Training; Connecticut (Hartford)
AbstractThis case study focuses on how the Hartford Generation Work local partnership adapted its efforts to more authentically engage young adults by establishing a youth advisory council called the Young Legends to help shape its work; also discussed are the benefits and challenges of the partnership's efforts. Provided are examples of ways in which Young Legends has elevated young people's voices and valued and compensated their work, and describe how the Young Legends' input has influenced action and change. This is one of five case studies in a series that examines how local partnerships in the Generation Work initiative have scaled up and supported the use of Positive Youth Development (PYD) approaches in programs for young people who seek high-quality training and employment. [For the other case studies in this series, see Cleveland (ED613973), Seattle (ED613974), Indianapolis (ED613935), and Philadelphia (ED613975).] (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 7315 Wisconsin Avenue Suite 1200W, Bethesda, MD 20814. Tel: 240-223-9200; Fax: 240-200-1238; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: