Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBackes, Ben; Cowan, James; Goldhaber, Dan; Theobald, Roddy
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research
TitelTeachers and Students' Postsecondary Outcomes: Testing the Predictive Power of Test and Nontest Teacher Quality Measures. Working Paper No. 270-1022
Quelle(2022), (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Effectiveness; Measurement Techniques; Outcomes of Education; Attendance Patterns; Grades (Scholastic); School Effectiveness; Educational Quality; Teacher Competency Testing; Graduation Rate; College Attendance; Middle School Students; High School Students; Grade 10; Grade 7; Grade 8; Massachusetts
AbstractWe examine how different measures of teacher quality are related to students' long-run trajectories. Comparing teachers' "test-based" value-added to "nontest" value-added -- based on contributions to student absences and grades -- we find that test and nontest value-added have similar effects on the average quality of colleges that students attend. However, test-based teacher quality measures have more explanatory power for outcomes relevant for students at the top of the achievement distribution such as attending a more selective college, while nontest measures have more explanatory power for whether students graduate from high school and enroll in college at all. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: