Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKindelsperger, Abigail; Hallman, Heidi L.
TitelSchool-Age Mothers' Creation of Counterstories through Literacy Learning
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh School Students; Early Parenthood; Mothers; Special Schools; Literacy Education; Story Telling; Student Experience; Curriculum Development; Reading; Writing (Composition); Student Behavior; Student Development; Educational Practices
AbstractSchool-age mothers around the United States continue to pursue high school diplomas despite the limiting scripts society places upon them. This paper illuminates curricular choices at two programs that educate school-age mothers, Westside Alternative Center and Eastview School for Pregnant and Parenting Teens, two schools that challenge the dominant portrait of schooling for this population of students. In these settings, rather than a 'distraction' to education, this paper explores how parenthood becomes an experience to draw from in reading, writing, and classroom talk. Throughout the presentation of literacy practices at Westside and Eastview, counterstories stand as important sites from which to think about the possibilities for curriculum and instruction for school-age mothers. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: