Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhelan, Alison; Seedhouse, Paul
TitelDeveloping an Innovative and Collaborative Assessment Framework for proPIC Europa
Quelle(2022), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Whelan, Alison)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstitutional Cooperation; Language Teachers; Teacher Education Programs; Guidelines; Consortia; Educational Cooperation; International Cooperation; Student Evaluation; Second Language Learning; Second Language Instruction; Technological Literacy; Language Proficiency; Evaluation Methods; Educational Innovation; Professionalism; Foreign Countries; Partnerships in Education; Graduate Students; Undergraduate Students; Licensing Examinations (Professions); Germany; Europe; United Kingdom (Newcastle upon Tyne); Sweden; Spain (Barcelona)
AbstractThis chapter examines whether commonality can be found across different institutions' approaches to assessment in language teacher education, and whether elements of individuality in these unique settings can be incorporated into a common framework, which can then be used as a model to be adapted to suit each partner's needs and requirements. Together with the University of Karlsruhe in Germany (PHKA), the authors explored each of the existing assessment frameworks already used to evaluate projects they were aware of, and those used on a national or Europe-wide scale to assess skills such as information communication technology competence and language proficiency. [For the complete volume, "Promoting Professionalism, Innovation and Transnational Collaboration: A New Approach to Foreign Language Teacher Education," see ED624249.] (ERIC).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: