Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChoy, Ban Heng; Dindyal, Jaguthsing; Yeo, Joseph B. W.
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia (MERGA)
TitelMaking Visible a Teacher's Pedagogical Reasoning and Actions through the Use of Pedagogical Documentation
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (44th, Launceston, Tasmania, Australia, Jul 3-7, 2022).
Quelle(2022), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Logical Thinking; Teacher Behavior; Division; Decision Making; Faculty Development; Teacher Competencies; Knowledge Level; Comprehension; Teaching Experience; Elementary School Teachers; Elementary School Mathematics; Communities of Practice; Grade 3; Mathematical Logic
AbstractMathematics education research has focused on developing teachers' knowledge or other visible aspects of the teaching practice. This paper contributes to conversations around making a teacher's thinking visible and enhancing a teacher's pedagogical reasoning by exploring the use of pedagogical documentation. In this paper, we describe how a teacher's pedagogical reasoning was made visible and highlight aspects of his thinking in relation to his instructional decisions during a series of lessons on division. Implications for professional learning are discussed. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: