Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNatzler, Michael
InstitutionHigher Education Policy Institute (HEPI) (United Kingdom)
TitelUnderstanding China: The Study of China and Mandarin in UK Schools and Universities. HEPI Report 148
Quelle(2022), (68 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-1-908240-92-7
SchlagwörterForeign Countries; Asian Studies; Universities; Literacy; Mandarin Chinese; Second Language Learning; Second Language Instruction; Expertise; Secondary Education; Educational Policy; China; United Kingdom
AbstractDespite the growth in importance of China, the number of Chinese Studies students in the UK has not increased in the past 25 years and there has been no official review into the state of Chinese Studies in universities since 1999. Based on interviews with over 40 individuals from education, government and business, this report from Michael Natzler makes a series of recommendations to improve China literacy and increase the number of Mandarin speakers in the UK. [Foreword written by Professor Rana Mitter. Afterword written by Bahram Bekhradnia.] (As Provided).
AnmerkungenHigher Education Policy Institute. 99 Banbury Road, Oxford, OX26JX, UK. Tel: +44-1865-284450; Fax: +44-1865-284449; e-mail: info@hepi.ac.uk; Web site: http://www.hepi.ac.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: