Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBietenbeck, Jan; Leibing, Andreas; Marcus, Jan; Weinhardt, Felix
InstitutionLondon School of Economics and Political Science (United Kingdom), Centre for Economic Performance (CEP)
TitelTuition Fees and Educational Attainment. Discussion Paper No. 1839
Quelle(2022), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2042-2695
SchlagwörterTuition; Student Costs; Educational Policy; Educational Attainment; Foreign Countries; Universities; Enrollment; Public Colleges; Educational Finance; College Students; College Graduates; Germany
AbstractFollowing a landmark court ruling in 2005, more than half of Germany's universities started charging tuition fees, which were subsequently abolished until 2015. We exploit the unusual lack of grandfathering in these policies to show that fees increase study effort and degree completion among incumbent students. However, fees also decrease first-time university enrollment among high school graduates. Combining this enrollment impact with the effect on completion, we find that fees around the zero-price margin have only little effect on overall educational attainment. We conclude by discussing policies targeting the separate effect margins of fees and caution against a general abolition. [Funding for this report was provided by the Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG, German Research Foundation).] (As Provided).
AnmerkungenCentre for Economic Performance. London School of Economics and Political Science, Houghton Street, London, WC2A 2AE, UK. Tel: +44-20-7955-7673; Fax: +44-20-7404-0612; e-mail: cep.info@lse.ac.uk; Web site: http://cep.lse.ac.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: