Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVan Orden, Alexia
InstitutionMaryland Higher Education Commission
TitelRemediation in Maryland Higher Education, Part 5: First-Year Outcomes
Quelle(2021), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRemedial Instruction; Remedial Programs; Higher Education; Outcome Measures; Outcomes of Education; College Freshmen; College Readiness; College Credits; Degree Requirements; Grade Point Average; Community Colleges; Public Colleges; Maryland
AbstractThere are longstanding concerns regarding whether remedial coursework at the college or university level is the most effective and efficient way to increase student success for students deemed not "college ready" upon entry to college. Requiring students to complete these courses (often non-credit-bearing) prior to becoming eligible for college-level, credit-bearing courses may hinder their progress toward a degree or other credential. Parts 1 through 4 of the research series on remediation at Maryland colleges and universities have evaluated a number of issues. Beginning with defining what remediation is and why it matters (Part 1, ED604255), followed with a first-time, full-time cohort entering in Fall 2017, this research has explored the rates of assessment (Part 2, ED604259), completion (Part 3, ED611937), and credit-bearing "gateway" course completion within the first year of enrollment (Part 4, ED611938). This report, Part 5 of the series, presents students' first-year academic outcomes by examining their grade point average (GPA) and credits accumulated by the end of the first year. (ERIC).
AnmerkungenMaryland Higher Education Commission. 6 North Liberty Street, Baltimore, MD 21201; Tel: 800-974-0203; Tel: 410-767-3301; Web site: http://www.mhec.state.md.us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: