Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPavlik, Philip I., Jr.; Eglington, Luke G.; Zhang, Liang
TitelAutomatic Domain Model Creation and Improvement
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (14th, Paris, France, Jun 29-Jul 2, 2021).
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInformation Retrieval; Knowledge Management; Models; Research Methodology; Inferences; Multivariate Analysis; Factor Analysis; Goodness of Fit
AbstractWe describe a data mining pipeline to convert data from educational systems into knowledge component (KC) models. In contrast to other approaches, our approach employs and compares multiple model search methodologies (e.g., sparse factor analysis, covariance clustering) within a single pipeline. In this preliminary work, we describe our approach's results on two datasets when using 2 model search methodologies for inferring item or KCs relations (i.e., implied transfer). The first method uses item covariances which are clustered to determine related KCs, and the second method uses sparse factor analysis to derive the relationship matrix for clustering. We evaluate these methods on data from experimentally controlled practice of statistics items as well as data from the Andes physics system. We explain our plans to upgrade our pipeline to include additional methods of finding item relationships and creating domain models. We discuss advantages of improving the domain model that go beyond model fit, including the fact that models with clustered item KCs result in performance predictions transferring between KCs, enabling the learning system to be more adaptive and better able to track student knowledge. [This paper was published in: "Proceedings of the 14th International Conference on Educational Data Mining (EDM21)," International Educational Data Mining Society, 2021, pp. 672-76 (see ED615472).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: