Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Cil, Gulcan; Smolkowski, Keith; Sutherland, Marah; Turtura, Jessica; Doabler, Christian T.; Fien, Hank; Baker, Scott K.
TitelConducting a Cost Effectiveness Analysis of an Early Numeracy Intervention
Quelle(2020), (37 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cil, Gulcan)
ORCID (Smolkowski, Keith)
ORCID (Sutherland, Marah)
ORCID (Turtura, Jessica)
ORCID (Doabler, Christian T.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCost Effectiveness; At Risk Students; Kindergarten; Young Children; Numeracy; Response to Intervention; Number Concepts; Early Childhood Education; Small Group Instruction; Effect Size; Mathematics Instruction; Oregon; Massachusetts
AbstractThis study examined the cost effectiveness of a 50 lesson mathematics intervention program focused on whole number concepts for at-risk kindergarten students, ROOTS. The study utilized a randomized block design with 1,251 at-risk students within 138 classrooms randomly assigned to one of two active treatment conditions (small groups of either two or five students) or control condition. Proximal and distal measures were collected in the fall (pretest) and spring (posttest). The costs per group per effect-size unit change varied from $216 to $736 depending on differing district scenarios and group size. The cost-effectiveness ratios per student varied from $267 to $3,201 depending on district scenario, group size, and the measure. Implications for conducting cost effectiveness evaluations and public policy are discussed. [This article was published in "School Psychology Review" v40 n4 p359-373 2020 (EJ1282375).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: