Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorrigan, John B.
InstitutionAbell Foundation
TitelDisconnected in Maryland: Statewide Data Show the Racial and Economic Underpinnings of the Digital Divide. The Abell Report. Volume 34, No. 1
Quelle(2021), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Educational Technology; Technology Uses in Education; Online Courses; Internet; Access to Computers; Ownership; Information Technology; Geographic Location; Racial Differences; Socioeconomic Status; Rural Urban Differences; Age Differences; Ethnicity; Community Programs; Statewide Planning; Urban Areas; At Risk Persons; Rural Areas; Family Income; Maryland; Maryland (Baltimore)
AbstractThe COVID-19 pandemic has exposed a number of shortcomings in the nation's social infrastructure, one of which is access to the internet. When school is exclusively online or medical appointments rely principally on telehealth, those without online access are not merely inconvenienced. They are socially excluded, given their limited means to get online. This turns attention to digital inclusion -- making sure people have the ability to go online from home, with the digital hardware and skills to enable participation in society. This report takes stock of digital inclusion in Maryland by examining two digital access tools that enable robust online access. The first is wireline high-speed internet subscriptions at home. The other is whether a household has a working desktop, laptop, or tablet computer. [The Community Development Network of Maryland (CDN) commissioned this research report, funded by a grant from the Abell Foundation.] (ERIC).
AnmerkungenAbell Foundation. 111 South Calvert Street Suite 2300, Baltimore, MD 21202. Tel: 410-545-1300; Fax: 410-539-6579; e-mail: abell@abell.org; Web site: http://www.abell.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: