Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChin, Sze Looi; Choy, Ban Heng; Leong, Yew Hoong
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia (MERGA)
TitelAdapting Curriculum Materials in Secondary School Mathematics: A Case Study of a Singapore Teacher's Lesson Design
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (43rd, Singapore, 2021).
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecondary School Mathematics; Media Adaptation; Curriculum Design; Lesson Plans; Decision Making; Mathematics Teachers; Experienced Teachers; Textbook Content; Worksheets; Trigonometry; Problem Solving; Grade 9; Video Technology; Foreign Countries; Instructional Materials; Singapore
AbstractWhen mathematics teachers plan lessons, they interact with curriculum materials in various ways. In this paper, we draw on Brown's (2009) "Design Capacity for Enactment" framework to explore the practice of "adapting" curriculum materials in the case of a Singapore secondary mathematics teacher. Problems from the textbook used and the worksheets she crafted were compared to determine how she adapted the content. Video-recordings of the lessons and post-lesson interviews were used to clarify how her personal "teacher resources" contributed to her design decisions. The findings suggest that her seemingly casual use of problems from the textbook are in fact unique variations of adapting curriculum materials. (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: