Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNordkvelle, Yngve; Fritze, Yvonne; Haugsbakk, Geir
TitelThe Scholarship of Integration and Digital Storytelling as "Bildung" in Higher Education
Quelle(2017), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Story Telling; Technology Uses in Education; Relevance (Education); Teaching Methods; Educational Philosophy; Agenda Setting
AbstractA Scholarship of Integration helps learners and teachers make sense of higher education. The separation of higher education from people's lifeworlds has historical roots. Knowledge production accelerates and makes it increasingly difficult for students to get an oversight, develop ethical norms and judgements and feel in control of their situation. Teachers need tools and methods to engage students and support their understanding and preparedness to change what they find troublesome, unfair and daring. Digital Storytelling (DS) is a method for promoting student's integration of knowledge, and this chapter discusses it in the light of educational philosophy. It asks what possibilities DS has for setting a larger agenda, as a didactic cornerstone--for "Bildung"--or signature pedagogy for higher education. [For the complete volume, "Digital Storytelling in Higher Education: International Perspectives. Digital Education and Learning," see ED613403.] (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600 New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail:customerservice@springernature.com; Web site: https://www.springer.com/gp/education-language
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: