Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeinberg, A. B.; Meyer, K. A.; Everett, S.; Robbie, K.; Pierce, A.; Shor, R.; Ricotta, A.; Fischer, S.
InstitutionCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS)
TitelPBIS Academy Model Demo Brief: Impact of Statewide Support Model on High-Needs Schools
Quelle(2021), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPositive Behavior Supports; Program Evaluation; Program Effectiveness; Program Implementation; Fidelity; Models; Faculty Development; Training; School Districts; Discipline; Massachusetts
AbstractThe PBIS Framework has demonstrated effectiveness in supporting schools in improving various prosocial outcomes including improved social, emotional, and behavioral skills; increased academic outcomes and attendance; decreased exclusionary discipline (e.g., office referrals, suspensions); and reduced reports of bullying and substance abuse. In addition, a number of statewide support systems have effectively trained schools to fidelity using a cohort training model. However, there are fewer demonstrations of statewide systems of support that prioritize implementation and capacity building for schools in high needs communities. This evaluation brief describes the Massachusetts PBIS Academy model--a state-supported training approach for high-needs schools and districts. The brief also shares evaluation data to document implementation fidelity and outcomes for participating schools, relative to matched comparison schools. (ERIC).
AnmerkungenCenter on Positive Behavioral Interventions and Supports. e-mail: support@pbis.org; Web site: https://www.pbis.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: