Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLarson, Kristine E.; Pas, Elise T.; Bottiani, Jessika H.; Kush, Joseph; Bradshaw, Catherine P.
TitelA Multidimensional and Multilevel Examination of Student Engagement and Secondary School Teachers' Use of Classroom Management Practices
Quelle(2020), (41 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Larson, Kristine E.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHierarchical Linear Modeling; Learner Engagement; Classroom Techniques; Student Characteristics; Institutional Characteristics; Student Behavior; High School Teachers; Positive Behavior Supports; Evidence Based Practice; Suspension; Maryland
AbstractStudent engagement is a multidimensional construct influenced by complex student, classroom, and school factors. Although prior research has examined various dimensions of student engagement, few studies have adopted a multilevel approach to simultaneously incorporate observational measures of classroom practices with student and school factors. The current study examined the association between student self-reported affective and behavioral engagement (N =26,849 students) and observed instructional and behavioral classroom management practices within 401 classrooms in 54 high schools. We employed three-level hierarchical linear modeling and included student, classroom, and school variables. Results indicated that observed teacher use of positive behavior supports was positively and significantly associated with student reports of active engagement in the same classroom. Implications for improving teachers' classroom management practices to promote student engagement are considered. [This paper will be published in "Journal of Positive Behavior Interventions."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: