Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBloomfield, Amber; Rose, Bess A.; Preston, Alison M.; Henneberger, Angela K.
InstitutionAssociation for Institutional Research (AIR)
TitelBrain Drain in Maryland: Exploring Student Movement from High School to Postsecondary Education and the Workforce. The AIR Professional File, Fall 2020. Article 151
Quelle(2020), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2155-7535
SchlagwörterBrain Drain; Migration Patterns; Relocation; Student Mobility; High School Graduates; Public Schools; Postsecondary Education; College Attendance; College Choice; Out of State Students; Place of Residence; Undergraduate Study; Labor Market; Employment Patterns; Student Characteristics; High Achievement; Longitudinal Studies; Maryland
AbstractBrain drain--the movement of high school and college graduates out of state for employment--is a concern for state policymakers. This study focuses on brain drain of students who graduate from high school in Maryland. Using data from the Maryland Longitudinal Data System and applying propensity score matching to control for differences between the groups, we evaluated the degree to which brain drain exists in Maryland, and which students are likely to contribute to brain drain. Findings indicate that brain drain does exist in this state: students who graduated from a Maryland high school and who attended college out of state were less likely to return to Maryland to join the workforce compared to students who remained in state for college. Additionally, higher-achieving students were more likely to be lost to brain drain. (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Institutional Research. 1435 East Piedmont Drive Suite 211, Tallahassee, FL 32308. Tel: 850-385-4155; Fax: 850-383-5180; e-mail: air@airweb.org; Web site: http://www.airweb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: