Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCowan, James; Goldhaber, Dan; Jin, Zeyu; Theobald, Roddy
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research
TitelTeacher Licensure Tests: Barrier or Predictive Tool? Working Paper No. 245-1020
Quelle(2020), (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLicensing Examinations (Professions); Teacher Certification; Predictive Validity; Teacher Effectiveness; Academic Achievement; Minority Group Teachers; White Teachers; Scores; Value Added Models; Massachusetts
AbstractWe use teacher candidate test scores on the Massachusetts Tests for Educator Licensure (MTEL), linked to student and teacher outcomes in the state, to investigate the predictive validity of these teacher licensure tests. We find that MTEL scores are positive and statistically significant predictors of teachers' in-service performance ratings and contributions to student test scores (i.e., value added) once they enter the workforce. We then explore whether these relationships vary for candidates and teachers of color. We find that teacher candidates of color have lower first-time pass rates and are also less likely to retake licensure tests if they fail than are White teacher candidates, but we do not find consistent evidence that MTEL scores are less predictive of value added for teachers of color. Finally, we find that MTEL scores are more predictive of teacher performance ratings for teachers of color than for White teachers. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: