Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBackes, Ben; Cowan, James
InstitutionNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research (CALDER) at American Institutes for Research
TitelIs Online a Better Baseline? Comparing the Predictive Validity of Computer- and Paper-Based Tests. Working Paper No. 241-0820
Quelle(2020), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPredictive Validity; Test Validity; Computer Assisted Testing; Comparative Analysis; Standardized Tests; Achievement Tests; Elementary School Students; Middle School Students; Massachusetts; Massachusetts Comprehensive Assessment System
AbstractPrior work has documented a substantial penalty associated with taking the Partnership for Assessment of Readiness for College and Careers (PARCC) online relative to on paper (Backes & Cowan, 2019). However, this penalty does not necessarily make online tests less useful. For example, it could be the case that computer literacy skills are correlated with students' future ability to navigate high school coursework, and thus more predictive of later outcomes. Using a statewide implementation of PARCC in Massachusetts, we test the relative predictive validity of online and paper tests. We are unable to detect a difference between the two and in most cases can rule out even modest differences. Finally, we estimate mode effects for the new Massachusetts statewide assessment. In contrast to the first years of PARCC implementation, we find very small mode effects, showing that it is possible to implement online assessments at scale without large online penalties. (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Analysis of Longitudinal Data in Education Research. American Institutes for Research, 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5796; Fax: 202-403-6783; e-mail: info@caldercenter.org; Web site: https://caldercenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: