Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTulagan, Nestor, Jr.; Eccles, Jacquelynne S.
TitelPromoting Academic Expectations and Preventing Worries: Family Management among African American Families across Socioeconomic Lines
Quelle(2017), (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfrican Americans; Parent Attitudes; African American Students; Expectation; Socioeconomic Status; Parent Background; Educational Attainment; Family Income; Anxiety; Socioeconomic Influences; Coping; Maryland
AbstractGuided by the Family Management framework, we sought to uncover African-American parents' (n=879) academic expectations and worries for their children, the strategies they implement to address each of them, and the ways these vary across socioeconomic (SES) lines. Frequency analyses revealed a variety of academic expectations, worries, and strategies. Pearson's Chi-square analyses revealed statistically significant relationships between parents' academic expectations and their highest educational attainment, as well as between parents' worries and family income. Adjusted residual analyses revealed statistically significant divergences between low and high SES groups in these dimensions. Finally, no significant variations across SES was found for parents' strategies. Suggestions for future studies include investigating how family management dimensions relate to student outcomes. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: