Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMbouzao, Boniface; Desmarais, Michel C.; Shrier, Ian
TitelMethodology of Measure of Similarity in Student Video Sequence of Interactions
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (13th, Online, Jul 10-13, 2020).
Quelle(2020), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Video Technology; Interaction; Measurement Techniques; Markov Processes; Task Analysis; Online Courses; Mass Instruction; Learner Engagement; Accuracy; Prediction; Data Analysis
AbstractMassive online Open Courses (MOOCs) make extensive use of videos. Students interact with them by pausing, seeking forward or backward, replaying segments, etc. We can reasonably assume that students have different patterns of video interactions, but it remains hard to compare student video interactions. Some methods were developed, such as Markov Chain and Edit Distance. However, these methods have caveats as we show with prototypical examples. This paper proposes a new methodology of comparing video sequences of interaction based both on time spent in each state and the succession of states by computing the distance between the transition matrices of the video interaction sequences. Results show the proposed methodology can better characterize video interaction in a task to discriminate which student is interacting with a video, or which video a student is interacting with. [For the full proceedings, see ED607784.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: