Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionData Quality Campaign
TitelThe Art of the Possible: Cross-Agency Data Governance Lessons Learned from Kentucky, Maryland, and Washington
Quelle(2018), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterData Use; Information Management; Elementary Secondary Education; Postsecondary Education; Agency Cooperation; Institutional Role; Agency Role; Student Records; Trust (Psychology); Interpersonal Communication; Early Childhood Education; Leadership Responsibility; Labor Force; State Legislation; State Agencies; Governing Boards; Educational Research; Policy; Kentucky; Maryland; Washington
AbstractHigh-quality data governance, a body or process designed to make decisions about how state education data is linked, used, accessed, and protected, is key to establishing a culture of effective data use in states. The three data governance bodies featured in this paper--the Kentucky Center for Education and Workforce Statistics (KCEWS), the Maryland Longitudinal Data System (MLDS) Center, and Washington's Education Research & Data Center (ERDC)--reflect the unique context of each state and have broken down the silos that tend to exist among state agencies that use data to support education and workforce efforts. For more information and recommendations on how states can develop and implement high-quality data governance, see "Roadmap for Cross-Agency Data Governance: Key Focus Areas to Ensure Quality Implementation" (ED607232). (As Provided).
AnmerkungenData Quality Campaign. 1250 H Street NW Suite 825, Washington, DC 20005. Tel: 202-393-4372; Fax: 202-393-3930; e-mail: info@dataqualitycampaign.org; Web site: http://www.dataqualitycampaign.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: