Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlack, Caroline F. D.; Schindler, Holly; Duncan, Greg; Magnuson, Katherine; Shonkoff, Jack; Yoshikawa, Hirokazu
TitelAre Early Childhood Education and Family Support Programs Effective for Teenage Parents and Their Children? A Meta-Analysis
Quelle(2017), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Family Programs; Program Effectiveness; Early Parenthood; Adolescents; Children; Parent Child Relationship; Mothers; Social Development; Emotional Development; Cognitive Development; Research Reports; Child Rearing
AbstractFor over five decades, teen parent programs (TPPs) have offered mothers an opportunity to increase their self-sufficiency and invest in their children's development. Yet to date, no systematic review has examined overall effects of these programs on parenting behaviors or child developmental outcomes. Using a meta-analytic database of 25 studies, this paper established the mean treatment effect of TPPs on maternal parenting behaviors (ES = 0.26, SE = 0.05, p <0.001) and child socioemotional (ES = 0.24, SE = 0.08, p <0.05) and cognitive outcomes (ES = 0.27, SE = 0.08, p <0.01), relative to control groups. This paper is the first to synthesize impacts of five decades of evidence-based TPPs, and demonstrate differential impacts of treatment on these outcomes. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: