Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrause, Gladys; Adams-Corral, Melissa; Maldonado, Luz A.
TitelPass the "Idea": Following Bilingual Mathematics Discussions = Pásame la "Idea": Siguiendo Discusiones Matemáticas Bilingües
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (41st, St. Louis, MO, Nov 14-17, 2019).
Quelle(2019), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; Classroom Communication; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Thinking Skills; Coaching (Performance); Team Sports; Teacher Student Relationship; Elementary School Students; Discussion (Teaching Technique); Problem Solving; Spanish; English (Second Language); Second Language Learning; Language Usage; Grade 2; Code Switching (Language); Logical Thinking
AbstractIn this study we document how a mathematical idea, shared by a student, changes the development of the class discussion. Our work characterizes the flexible and open dynamics in mathematics instruction that a teacher adopts to give her students control of their own mathematical ideas. Our work argues that this flexibility is necessary for teachers to engage in instructional practices that respond to students' mathematical thinking. To demonstrate the teacher's flexibility we use the analogy of soccer, relying on the literature of Game Sense coaching approach, which suggests that the coach (the teacher in our context) is positioned to manipulate the practice environment with the purpose of facilitating learning. [This paper is provided in both Spanish and English. For the complete proceedings, see ED606556.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: