Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArcidiacono, Peter; Kinsler, Josh; Ransom, Tyler
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelRecruit to Reject? Harvard and African American Applicants. NBER Working Paper No. 26456
Quelle(2019)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.3386/w26456
SchlagwörterAfrican American Students; College Applicants; Racial Bias; College Entrance Examinations; Scores; Selective Admission; Court Litigation; Massachusetts (Cambridge); SAT (College Admission Test)
AbstractOver the past 20 years, elite colleges in the US have seen dramatic increases in applications. We provide context for part of this trend using detailed data on Harvard University that was unsealed as part of the SFFA v. Harvard lawsuit. We show that Harvard encourages applications from many students who effectively have no chance of being admitted, and that this is particularly true for African Americans. African American applications soared beginning with the Class of 2009, with the increase driven by those with lower SAT scores. Yet there was little change in the share of admits who were African American. We show that this change in applicant behavior resulted in substantial convergence in the overall admissions rates across races yet no change in the large cross-race differences in admissions rates for high-SAT applicants. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: