Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaoud, Nisreen; Bruyning, Alicia Kay
TitelExamining the Preparation of Highly Effective Teachers
Quelle(2017), (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Effectiveness; Teacher Education; Communities of Practice; Teacher Certification; Elementary School Teachers; Consortia; Teacher Education Programs; Program Content; Program Length; Universities; Standards; District of Columbia; Virginia; Maryland
AbstractWith the current surge of developing highly effective teachers, the scrutiny of teacher preparation programs is at the forefront of national teacher education conversations. In this content analysis, the researchers examined the teacher preparation programs of 10 schools in the Universities of Washington (D.C.) Metropolitan Area consortium using a community of practice lens. More specifically, researchers investigated the requirements for elementary school teacher licensure looking at the coursework, length, duration, and clinical experiences from the teacher preparation programs' websites. Results show that programs across the consortium differed dramatically in their length, duration, and course requirements. These findings compel teacher preparation stakeholders to consider how diversity among programs impacts the development of effective teachers. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: