Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoizueta, Manuel; Mariotti, Maria Alessandra; Planas, Núria
TitelValidating in the Mathematics Classroom
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterValidity; Mathematical Models; Secondary School Mathematics; Epistemology; Secondary School Students; Secondary School Teachers; Foreign Countries; Student Behavior; Spain (Barcelona)
AbstractThe focus of this report is on the process of resolution of a task; specifically, on the validation of the mathematical model proposed by a group of students and the numerical result that is constructed within this model. Habermas' construct of rational behavior is used to describe validity conditions that emerge and are used by the students as means for validation. We take a classroom episode from a design experiment to examine how the emergence of these conditions points to a socially constituted mathematical epistemology in the secondary school mathematics classroom, to shared and tacit principles of the didactic contract concerning the knowledge there, and to non-mathematical references that are taken for granted. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: