Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBesser, Michael; Leiss, Dominik
TitelThe Influence of Teacher-Trainings on In-Service Teachers' Expertise: A Teacher-Training-Study on Formative Assessment in Competency-Oriented Mathematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Joint Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) (38th) and the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education (PME-NA) (36th, Vancouver, Canada, Jul 15-20, 2014).
Quelle(2014), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInservice Teacher Education; Expertise; Formative Evaluation; Competency Based Education; Mathematics Education; Pedagogical Content Knowledge; Instructional Effectiveness; Mathematical Models; Problem Based Learning; Mathematics Teachers
AbstractThe research-project Co[superscript 2]CA investigates the influence of teacher-trainings on in-service teachers' expertise. Within a teacher-training-study 27 in-service teachers have been trained in selected ideas about teaching, having an exemplary focus on central aspects of formative assessment in competency-oriented mathematics. At the end of the teacher-trainings the teachers' pedagogical content knowledge as crucial aspect of teachers' expertise has been evaluated by using tests being sensitive to the teacher-trainings. Results of this evaluation point out: Within teacher-trainings pedagogical content knowledge can be conveyed to in-service teachers successfully. [For the complete proceedings, see ED597799.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: