Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Bitnara Jasmine; Broer, Markus; Bohrnstedt, George W.
TitelThe Relationship between Students' Contextual Factors Related to Technology and Technology and Engineering Literacy Performance
Quelle(2017), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTechnological Literacy; Context Effect; Engineering; Self Efficacy; Student Interests; National Competency Tests; Grade 8; Performance; National Assessment of Educational Progress
AbstractIn this study, using the 2013 NAEP Technology and Engineering Literacy (TEL) pilot assessment data, the relationships between the TEL contextual factors (exposure to technology/engineering in the three TEL areas in and outside of school, as well as interest and self-efficacy in technology/engineering) and student performance on the TEL assessment were examined using multiple regression. Regression results show that self-efficacy was the only significant predictor of TEL performance after controlling for major student demographic characteristics. Although other factors did not show significant direct relationships with TEL performance, path analysis results show that most TEL factors have significant relationships with self-efficacy, suggesting that self-efficacy may mediate the relationship between the TEL factors and TEL performance. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: