Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlingler, Severin; Käser, Tanja; Solenthaler, Barbara; Gross, Markus
TitelTemporally Coherent Clustering of Student Data
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (9th, Raleigh, NC, Jun 29-Jul 2, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Behavior; Data Analysis; Behavior Patterns; Multivariate Analysis; Learning; Intelligent Tutoring Systems; Markov Processes; Elementary School Students; Spelling Instruction; Mathematics Instruction; Navigation (Information Systems); Help Seeking
AbstractThe extraction of student behavior is an important task in educational data mining. A common approach to detect similar behavior patterns is to cluster sequential data. Standard approaches identify clusters at each time step separately and typically show low performance for data that inherently suffer from noise, resulting in temporally inconsistent clusters. We propose an evolutionary clustering pipeline that can be applied to learning data, aiming at improving cluster stability over multiple training sessions in the presence of noise. Our model selection is designed such that relevant cluster evolution effects can be captured. The pipeline can be used as a black box for any intelligent tutoring system (ITS). We show that our method outperforms previous work regarding clustering performance and stability on synthetic data. Using log data from two ITS, we demonstrate that the proposed pipeline is able to detect interesting student behavior and properties of learning environments. [For the full proceedings, see ED592609.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: