Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPraetorius, Anna-Katherine; Lenske, Gerlinde; Dickhäuser, Oliver; Drexler, Katharina
TitelInvestigating the Amount of Occasion Specificity in Student Ratings of Teaching Quality
Quelle(2016), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Evaluation of Teacher Performance; Classroom Techniques; Individualized Instruction; Secondary School Students; Context Effect; Cognitive Processes; Difficulty Level
AbstractOne advantage of using student ratings over observer ratings in measuring teaching quality is seen in the extended observation period they are based on (usually the school year so far). However, it has rarely been investigated to what degree student ratings are nevertheless influenced by occasion-specific characteristics; this is thus the aim of the present study. Teaching quality was rated three times by 606 students from 30 classrooms regarding three dimensions (classroom management, personal learning support, cognitive activation). Data was analyzed using generalizability theory. The analyses indicated that the dimensions differ in the amount of occasion-specificity. For measuring personal learning support, one measurement point was sufficient, whereas for classroom management and cognitive activation at least two measurement points were necessary. (ERIC).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: