Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSyverud, Gretchen; Williams, Candace
InstitutionNew England Board of Higher Education
TitelHigher Education's Impact on the New England Economy: Investing in People. A Study of Higher Education & Human Capital
Quelle(2016), (34 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Geographic Regions; Economic Impact; Human Capital; College Students; College Faculty; Labor Force Development; College Choice; Access to Education; Barriers; Paying for College; Academic Persistence; Employment Qualifications; Alignment (Education); Wages; Connecticut; Maine; Rhode Island; Massachusetts; New Hampshire; Vermont
AbstractHigher education institutions--as major employers of the workforce, purchasers of goods and services, managers of real estate, and attractors of external investment--are frequently the subject of research measuring economic impact. This research often falls into one of two categories: (1) institution-focused studies that measure the monetary contributions to a city or community; or (2) sector- or state-focused studies that measure the production of knowledge and its effects on a regional or national economy. As separate parts of a bigger picture, what is impossible to glean from these analyses is how higher education broadly contributes to the two primary methods of economic growth: attracting new resources and improving the productivity of existing resources. This brief explores how higher education fuels the regional economy through attracting, developing and retaining its most critical resource: human capital, or, put simply, people. (ERIC).
AnmerkungenNew England Board of Higher Education. 45 Temple Place, Boston, MA 02111. Tel: 617-357-9620; Fax: 617-338-1577; e-mail: nejhe@nebhe.org; Web site: https://nebhe.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: