Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHannenmann, Laura; Hazenbush, Matthew
InstitutionNew England Board of Higher Education
TitelOn the Move: Supporting Student Transfer. An Overview of Postsecondary Transfer Policies and Programs across New England
Quelle(2014), (16 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPostsecondary Education; College Transfer Students; Community Colleges; Two Year Colleges; Educational Policy; Geographic Regions; Web Sites; College Admission; College Credits; Connecticut; Massachusetts; Maine; New Hampshire; Vermont; Rhode Island
AbstractAcross New England, an increasing share of jobs will require some postsecondary education by 2020. Yet, the National Student Clearinghouse findings demonstrate that student pathways to a degree or credential are not always straightforward. In New England, approximately 25% of all students who earned a bachelor's degree had previously attended a two-year institution. Ensuring that these and other transfer students can easily navigate their studies toward a credential is critically important to the region's future well-being; state, system and institutional transfer policies can play a crucial role to ensuring student success. In an effort to provide timely information and resources to higher education policymakers and leaders across the region, this landscape analysis details state- and system-level transfer policies, programs and online resources available to students in each of the New England states. Individual institutions may offer other resources in addition to articulation agreements with other institutions to support students transferring in and out of the institution. (ERIC).
AnmerkungenNew England Board of Higher Education. 45 Temple Place, Boston, MA 02111. Tel: 617-357-9620; Fax: 617-338-1577; e-mail: nejhe@nebhe.org; Web site: https://nebhe.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: