Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchiefer, Julia; Oschatz, Kerstin; Golle, Jessika; Trautwein, Ulrich; Tibus, Maike
TitelScientific Reasoning in Elementary School Children: Assessment of the "Inquiry Cycle" and Relations to Cognitive Abilities
Quelle(2016), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Students; Elementary School Science; Science Process Skills; Abstract Reasoning; Cognitive Ability; Inquiry; Science Tests; Test Construction; Test Reliability; Test Validity; Item Response Theory; Intelligence; Reading Skills; Epistemology; Beliefs; Grade 3; Grade 4; Foreign Countries; Germany
AbstractResearch on scientific reasoning plays an essential role at the intersection of cognitive development and science education. As only few paper-pencil-tests exist to assess scientific reasoning abilities of elementary school children, the goal of the current study was the development of a new reliable and valid instrument. We focused on the assessment of the understanding of the scientific inquiry cycle (SIC) which is a core element of scientific reasoning. As confirmed by IRT modeling, the 15 developed items formed a reliable scale (n = 878). Regression analyses revealed that cognitive abilities (fluid intelligence, reading skills) as well as epistemic beliefs predicted children's SIC performances. The instrument can contribute to the measurement of educational progress in the area of science learning. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: