Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatos, Marta Vacas
TitelMultimodal Corpus of Spanish Speech Acts: Main Features and Potential Pedagogical Uses
Quelle(2018), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Spanish; Error Patterns; Pragmatics; Speech Acts; Nonverbal Communication; Learning Strategies; Second Language Instruction; Hypothesis Testing; Data Analysis; Language Proficiency; Video Technology
AbstractMost of the more serious mistakes we make in our second or third languages are not linked to grammar, but to pragmatics (Félix-Brasdefer, 2008; Kasper & Rose, 1999; Olshtain & Blum-Kulka, 1985; Rose & Kasper, 2001). While language textbooks are often focused on grammar content distributed throughout a communicative syllabus (Lázaro Ruiz, 2014; Lörscher & Rainer Schulze, 1988), students are still missing the pragmatic rules that are behind the behaviors of native speakers and their use of language. This chapter talks about the creation and use of a multimodal corpus that allows for the analyzation and comparison of three conflictive speech acts (compliments, refusals, and apologies). Through the recordings and transcriptions of native and non-native speakers, the Multimodal Corpus of Spanish Speech Acts (COR.E.M.A.H.) shows the differences in their strategies when faced with each speech act. In this chapter, we will also see how to use this advanced resource in different ways to teach pragmatics in a class of Spanish as a foreign language. [For the complete volume, "Innovative Language Teaching and Learning at University: Integrating Informal Learning into Formal Language Education," see ED585162.] (As Provided).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: