Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoyce, Steven
TitelA Stochastic Modeling of a Student's Units Coordination Activity
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (35th, Chicago, IL, Nov 14-17, 2013).
Quelle(2013), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade 6; Fractions; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Models; Number Concepts; Research Methodology; Concept Formation; Constructivism (Learning); Interviews; Mathematical Models; Probability
AbstractIn this proposal, I introduce a method for modeling the dynamics of a sixth-grade student's accommodation of his fractions scheme to include a disembedding operation (Steffe & Olive, 2010). I will describe a three-part approach consisting of a constructivist teaching experiment, retrospective analysis, and stochastic modeling of the student's activity across ecologies within the teaching experiment (cf. Steffe & Thompson, 2000). As disembedding requires coordination of two levels of units--a disembedded part and an unadulterated whole (Steffe, 2001)--the results also serve as an initial model for describing the dynamics of an individual's units coordinating within and across contexts. [For the complete proceedings, see ED584443.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: